15 April 2008

Portal Jual Beli Mudah


Pernahkah anda menjual atau membeli barangan atau perkhidmatan melalui internet? Jika anda merasa ragu-ragu atau memikirkanya susah dilakukan maknanya anda masih belum singgah ke portal terbaru jual beli internet mudah.com.my.

Di sini segalanya senang dan mudah bagi seseorang yang ingin membeli maupun yang bercadang untuk menjadi penjual. Masuk sahaja ke laman utama mudah akan dipaparkan peta negara Malaysia yang membolehkan anda memilih salah satu negeri termasuk Kuala Lumpur.

Ciri ini memudahkan pembeli atau penjual mengkhususkan pasaran kepada kawasan setempat. Ini amat sesuai untuk mengiklankan atau mencari rumah, ruang kedai atau pejabat untuk dibeli atau disewa. Begitu juga untuk barangan yang tidak boleh atau tidak praktikal dihantar melalui pos seperti kenderaan dan barangan yang bersaiz besar.

Pencarian barangan atau perkhidmatan boleh disusun atur mengikut kategori barang, harga, jenis pengiklan atau kawasan. Untuk pencarian yang lebih tepat lagi boleh menggunakan sistem carian yang disediakan.

Jika apa yang dikehendaki tidak ada, anda boleh meletakkan apa yang anda cari itu di ruang iklan Wanted. Di sini juga anda boleh mengetahui apa yang dicari oleh orang ramai.dan ada kemungkinan barangan itu anda miliki.

Proses bagi mereka yang ingin menjual barang atau perkhidmatan di mudah.com.my juga ringkas dan mudah. Cuma ada 10 butiran sahaja yang perlu diberikan dan semuanya dipaparkan di satu mukasurat. Malah gambar juga cuma menjadi pilihan samada anda ingin meletakkannya atau tidak. Iklan akan dipaparkan selama dua bulan.

Satu lagi ciri yang menarik adalah pengiklan dibahagi kepada dua jenis iaitu orang perseorangan dan syarikat. Sementara itu barangan tiruan dan cetak rompak tidak dibenarkan untuk diiklan. Ini sebenarnya menambah keyakinan kepada para pengguna portal jual beli untuk berurusan secara online.

Memang ringkas, senang dan mudah menggunakan portal jual beli mudah.com.my. This review is brought to you by Advertlets.com and Mudah.com.my!

No comments:

Post a Comment